Nézz meg egy példát lent. Az árakról itt olvashatsz.
A megrendelő a régi, már elavult, nagyon zsúfolt oldalt szerette volna racionalizálni.
Fontos volt, hogy az első oldalon lényegében minden azonnal jelenjen meg. A szövegtartalom a régi maradt, ehhez kellett az új tervet szabni.
A színek tekintetében két dologban volt biztos: a zöldet és a narancssárgát szerette volna használni – az árnyalatra, telítettségre vonatkozóan nem volt kikötés. A hátteret legszívesebben krémszínűnek álmodta.
A logó már elkészült, azon nem szerettünk volna módosítani. Ilyenkor nagyon evidens az, hogy az abban szereplő színeket használjuk (persze ha színes). Így az ott szereplő zöld – narancssárga már eleve adott; e mellé már csak egy ezekkel harmonizáló, megfelelően kontrasztos színre volt szükség. A megrendelő bézs/krém színekben gondolkodott – ez alkalmas lehet szűrőnek is, ott, ahol a háttérből jól ki kell emelkednie a tartalomnak.
A honlap témája egy bizonyos típusú masszázs (Ashiatsu); a lábnakcitt kiemelt szerepe van: így választottuk a háttérképet, és a láb lenyomatát fő vizuális elemnek.
Természetesen mobil telefonra és képernyőméretre is elkészül.
Az árakat nyilvánvalóan befolyásolja, hogy milyen mértékű megújításra van szükség. Mégis azonban a leginkább az határozza meg, hány oldal tervét kell elkészíteni (a különböző típusú oldalakról beszélünk – ha egy központban 10 orvos dolgozik, az egyes orvosok megjelenítésében nincsenek akkora eltérések, hogy az külön tervezést igényelne).
1 – 10 oldal között.: 35.000 Ft – 60.000 Ft
11-25 oldal között: 60.000 Ft – 100.000 Ft
25 oldal felett: egyedi árkalkulációt igényel.
Az újratervezéskor gyorsíthatja a folyamatot, ha kiindulhatunk a meglévő szövegből. Érdemes lehet ugyanakkor végiggondolni, és SEO szempontból is értékelni, van-e szövegírás igény is, vagy sem. A tervezési folyamat elején fontos lenne, hogy a szöveg már majdnem teljesen a végső változatban szerepeljen, természetesen módosításokat bármikor lehet kérni – de a nagyobb átalakítás jelentősen bonyolítja a fejlesztést.
És egy újabb kérdés: van-e a vállalkozásodnak (vagy a személyes márkádnak) arculatterve? Ha nincs, fontold meg, érdemes-e egyszer (pont most, mielőtt megújulásba vágod a fejszéd) minden megjelenésedet összehangolni. Persze, ha egy arculat elkészül, lehet lépésenként is „hozzáigazodni”; azaz a most megújuló honlapod már bele fog illeszkedni az összképbe, amit sugározni szeretnél magadról, és hamarosan minden más is alakulhat e szerint.