Rendben van, hogy szép a webdesign, de mire figyelj, hogy a weboldalad ne csak szép, de valóban jó weboldal is legyen?
Mondhatjuk, hogy a színek közül ez a trendi, jól néz ki, ha a CTA gomb kicsit kisebb, a kép meg designosan bal oldalon van, ez a betű IGAZÁN tetszik – de ennél sokkal konkrétabban és tudatosabban érdemes végiggondolnod, hogy milyen legyen a honlapod (vagy hogyan újítsd meg).
Mik ezek a szempontok?
- Áttekinthető legyen!!
- A szöveg legyen jól olvasható
- Jól megválasztottad-e a színeket, illik a tevékenységedhez vagy azokhoz, akikhez szólni szeretnél
- A navigáció egyszerű
- Reszponzív honlap (ez olyan magától értetődő, hogy szinte le se kéne írni – olvasd el ezt a cikket)
- Szép, jó minőségű és kifejező képeket használsz
- A kapcsolatfelvétel könnyű.
Én magam egy jó weboldal esetében nagyon fontosnak találom az ún. „hajtás feletti tartalom” kialakítását: ne legyen zsúfolt, de minden legyen rajta, ami fontos – egy CTA gomb is akár. (Hajtás feletti tartalom: az a rész, amit az első pillanatban a weboldaladra érve a látogató görgetés nélkül lát – azaz az első képernyő.) Minden kutatás azt mutatja, hogy minél közelebb van egy információ az oldal tetejéhez, annál valószínűbb, hogy a felhasználó el is olvassa azt.
Ebben a részben szerepelnie kellene:
- logónak / névnek
- navigációnak
- főcím / alcímnek vagy egy rövid szövegnek
- CTA gombnak
- keresési lehetőségnek vagy belépő gombnak (Login)
- nagyon jó, ha kapcsolat-elemek is láthatóak
Íme két példa:
- A National Geographic weboldala, ahol a legfrissebb cikkek a „vonzóerő”, de a LOGIN és a Feliratkozás lehetőség igen hangsúlyos elem.
- Egy ortopédiai/sportorvosi oldal, ahol nagyon jól kiemelték a legfőbb üzenetet: Visszaviszünk a játékba – hiszen mi más is lehetne a célcsoportnak a legfontosabb 🙂