+36 30 542 7641           info@abulaf.hu

Milyen egy jó logó? Logótervezési alapelvek

Az alábbi cikk Jacob Cass (JustCreative.com) írása a logótervezés alapelveiről – azóta sem találtam ennél tömörebb és jobb összefoglalót arról, mi jellemez egy jó logót.

„A cikkben összefoglalom, mitől jó egy logó, és miért fontos ez a márka és a vállalkozás szempontjából.

A jó logó hatékony és a következők jellemzik:

  • megkülönböztető,
  • megfelelő,
  • praktikus,
  • grafikus,
  • egyszerű formájú és
  • előre meghatározott üzenetet közvetít.

A jó logótervezésnek 5 alapelve van:

A logótervezés alapelvei

#1 – Egyszerű

Egy egyszerű logót könnyű felismerni, ugyanakkor lehetővé teszi a sokoldalú felhasználást. A jó logók valamilyen különbözőséget mutatnak a hasonló témában készült logóktól anélkül, hogy „túlrajzolták” volna őket.

Gondolj az Apple harapásaira!

 #2 – Emlékezetes

A hatékony logó emlékezetes, és ezt egy egyszerű, de mégis megfelelő logóval érheted el.

Gondolj a McDonald’s-ra!

#3 – Időtlen

Egy praktikus logónak évtizedeket kell kibírnia. Kérdezd meg magadtól, hogy a logód 10, 20, 50 év múlva is megfelelő lesz-e?

Képzeld el a Coca-Colát!

#4 – Sokoldalú

Egy hatékony logónak többféle alkalmazásban is működnie kell. pl. működnie kell névjegykártya ÉS óriásplakát méretben is. (Ha túl sok a keskeny, halvány elem a logón, előfordul, hogy kis méretben nem működik. A szerk.)

 #5 – Megfelelő

A logónak alkalmazkodnia kell a kitűzött célhoz. Például, ha egy gyermekjátékbolt számára tervezett logónál célszerű gyerekes betűtípust és színsémát használni. Ez a megközelítés ugyanakkor nem passzol egy ügyvédi irodához.”

Ha kedved van, nézz logókat itt! Ha az arculattal, logóval kapcsolatban többet olvasnál, kattints ide!