Az alábbi cikk Jacob Cass (JustCreative.com) írása a logótervezés alapelveiről – azóta sem találtam ennél tömörebb és jobb összefoglalót arról, mi jellemez egy jó logót.
„A cikkben összefoglalom, mitől jó egy logó, és miért fontos ez a márka és a vállalkozás szempontjából.
A jó logó hatékony és a következők jellemzik:
- megkülönböztető,
- megfelelő,
- praktikus,
- grafikus,
- egyszerű formájú és
- előre meghatározott üzenetet közvetít.
A jó logótervezésnek 5 alapelve van:
A logótervezés alapelvei
#1 – Egyszerű
Egy egyszerű logót könnyű felismerni, ugyanakkor lehetővé teszi a sokoldalú felhasználást. A jó logók valamilyen különbözőséget mutatnak a hasonló témában készült logóktól anélkül, hogy „túlrajzolták” volna őket.
Gondolj az Apple harapásaira!
#2 – Emlékezetes
A hatékony logó emlékezetes, és ezt egy egyszerű, de mégis megfelelő logóval érheted el.
Gondolj a McDonald’s-ra!
#3 – Időtlen
Egy praktikus logónak évtizedeket kell kibírnia. Kérdezd meg magadtól, hogy a logód 10, 20, 50 év múlva is megfelelő lesz-e?
Képzeld el a Coca-Colát!
#4 – Sokoldalú
Egy hatékony logónak többféle alkalmazásban is működnie kell. pl. működnie kell névjegykártya ÉS óriásplakát méretben is. (Ha túl sok a keskeny, halvány elem a logón, előfordul, hogy kis méretben nem működik. A szerk.)
#5 – Megfelelő
A logónak alkalmazkodnia kell a kitűzött célhoz. Például, ha egy gyermekjátékbolt számára tervezett logónál célszerű gyerekes betűtípust és színsémát használni. Ez a megközelítés ugyanakkor nem passzol egy ügyvédi irodához.”
Ha kedved van, nézz logókat itt! Ha az arculattal, logóval kapcsolatban többet olvasnál, kattints ide!