+36 30 542 7641           info@abulaf.hu

Honlap megújítás

Mikor kell a honlap megújítás? Vagy inkább legyen egy egészen új honlap? Hogyan döntsd el?

Közismert, hogy aki az interneten könnyen és gyorsan megtalálható, nagyobb bizalmat élvez a potenciális vásárlók, ügyfelek körében. Gondolj arra, hogy valamit vennél, ami nem olcsó – szinte az első lépés, hogy rákeresel a neten: ki és mit kínál, mennyiért?

Ilyenkor hasonló tevékenységi körben működő konkurrens weboldalakat láthatsz (most az első néhány organikus találatra gondolok). Mi az, ami miatt egyiket vagy másikat választod?

  • Láthatod, hogy milyen régóta működő a vállalkozás. Azonban ha ezt abból szűröd le, hogy milyen elavult a lap mind a külső, mind a belső tartalmát illetően, ez nem lesz épp pozitív tényező a döntés során.
  • Ha, mint az emberek legtöbbje, mobilon keresgélsz, azonnal szembetűnik, hogy a honlap mobilra optimalizált-e (azaz a telefon képernyőjén is rendben működik). Ha nem, el is kattintasz gyorsan, ebben biztos vagyok.
  • Ha egy oldalon nem működik jól a kapcsolat-rész, nem lehet könnyen ajánlatot kérni (CTA-gombok), nem fogod szeretni.
  • Ha túl terjengős, nem lényegre törő a szövegezés, nem arról szól, amit szeretnél olvasni – vagy épp nem fejti ki elég alaposan azt, amit szeretnél, szintén máshol keresel tovább.

Hát, körülbelül meg is vagyunk az első néhány tényezővel: elavult design, nem jó minőségű, sokat használt képek, nem reszponzív kialakítás, túl sok a szöveg, vagy éppen túl kevés, nincsenek jól elhelyezett CTA-gombok, már érdemes a honlap megújításán gondolkodni.

Van néhány technikai kérdés is, ami a honlap megújítása mellett szólhat:

Ha a weboldaladon méred a forgalmat, és azt látod, hogy csökken, szintén fontold meg, tehetsz-e a forgalom gyarapításáért.

Ha feltörték a honlapod, vagy félsz attól, hogy ez megtörténhet, ha túl sok a spam, akkor is javasolnám, hogy korszerűbb megoldásokkal védd meg magad és a weboldalad.

A weboldal készítési iparra ugyanúgy igaz, mint minden más területre: vannak újabb és újabb megoldások, trendek; sütni tud a képernyőről, ha nem követed ezeket. Persze nem mondom, és nem is értek azzal egyet, hogy idomulni kell a legfrissebb irányzatokhoz. Nem kell azonnal színeket cserélni, ha januárban kijön az év szín-trendje (Color of the Year), ha azt olvasod, hogy animációk kellenek a honlapokra, a slide már nem menő stb. A frissítések azonban a biztonság, a gyorsaság stb., de az első benyomás szempontjából is igenis fontosak – nem szabad őket figyelmen kívül hagyni.