“1%-os kampány” – hogyan?

Köztudott, hogy a civil szervezetek és az egyházak számára felajánlható az adó 1-1%-a. De vajon hogyan érdemes a civileknek kommunikálni, hogy az 1%-os kampány működni tudjon?

Komplex

Sok helyen, a szervezet honlapján, plakátokon, szóróanyagokon, a social média területén is jól azonosíthatóan, mindig az adott eszközre optimalizálva jelenik meg.

Célcsoport-orientált

Figyelembe veszi, hogy kinek szól (kor, médiahasználati szokások, érintettség, stb.) és számukra érthető formában, általuk használt csatornákon szólítja meg őket.

ÜGY köré szerveződik

És ez az ügy tükröződjön a kapmányunban is. Megfontolandó, hogy mi érinti meg jobban a “felhasználót” – egy konkrét kérés, vagy egy általános, szervezetet propagáló hirdetés.

Emocionálisan megérint

A képet úgy érdemes kiválasztani, hogy a célcsoport a személyes érintettségét érezze (“velem is előfordulhat”). Mindig fontosnak tartom, hogy a kép legálisan használt legyen!

Figyelemfelhívó

A képi világ összehangolása, a színek kiválasztása, a megfelelő méretű betűk – ez mind segíthet meggyőzni a civil szervezetek között böngészőket arról, hogy jól azonosíthatóak legyünk. Ha lát egy plakátot, ami már emocionálisan megérintette, kb. emlékszik a színeire, a névre (jól ki volt emelve), könnyebben találja meg az “egyforma” kampányképek között a szeme – egy kicsit máris eredményesebb lesz a kampány.

Egyéni

Azt hiszem, ezen nincs mit magyarázni – a huszadik sovány kutya látványa nem fogja pont a mi szervezetünket kiemelni a tömegből, de már egy feltűnő színű esernyő mellette biztosan.

Informatív

A felhíváson jól láthatóan szerepeljen a szervezet neve és adószáma, valamint a cél, amit el szeretnénk érni. Ne kelljen keresgélni, az adományozónak minél egyértelműbbek legyenek az információk. (Eldöntendő, hogy érdemes-e a kommunikációban a felhasználó módot használni – sokan esküsznek erre, de a tolakodás hatását mindenképpen érdemes elkerülni.)

Folyamatos

A legjobb, ha a szervezet – ügy – támogatására felhívó kampány folyamatos, egész évben jelen van, és az 1%-os időszakban elég már csak emlékeztetni arra, hogy mi is itt vagyunk. Ezzel a folyamatos jelenléttel a megbízhatóság érzete is sokkal erősebb.

A fent felsorolt rövid javaslatokat biztosan ki lehet még egészíteni – most csak néhány szempontot sorakoztattunk ide, remélve, hogy segít a kampányok tervezésekor a civil szervezetek munkatársainak.

Még utolsóként had javasoljuk, hogy fontos lenne azt is kommunikálni, képi eszközökkel is, hogy a befolyt támogatást mire és hogyan hasznosította a szervezet – ez akár a következő évi kampány megalapozásaként is jól jöhet.

Összegyűjtöttünk néhány kreatív anyagot a témával kapcsolatban, fogadjátok szeretettel.